After down dissions forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hoe laat je een laatste bericht achter aan de mensen om wie je geeft?

Go down

Hoe laat je een laatste bericht achter aan de mensen om wie je geeft? Empty Hoe laat je een laatste bericht achter aan de mensen om wie je geeft?

Post by Admin Wed Jul 06, 2016 1:21 pm

Als mijn vader de kans had gehad om nog één keer iets te schrijven, dan had hij dat zeker op de hem zo kenmerkende, humoristische wijze, gedaan. Bij ons verliep het diner altijd onverwacht als hij aan tafel zat. Nooit wisten we of zijn verhaal waar was of dat hij het ter plaatste uit zijn duim zoog. Dit waren de dingen waar we zo vreselijk om konden lachen. Hij bezat een vorm van humor waar we bijna altijd van onder de tafel lagen. Scherp, maar altijd met een zacht randje.

Toen hij overleed was dat misschien wel het meeste wat ik miste. Zijn aanwezigheid aan tafel, zijn grappen, altijd dat stukje levensvreugde wat hij verspreide. Niemand had verwacht dat zijn

Afscheid zo snel zou zijn en dat hij ons achterliet in grote stilte. Niemand kan zijn rol aan tafel overnemen en juist dát is iets wat hij zelf zo graag had gewild. Ik hoor het hem nog zeggen: “nu ben jij aan de beurt met je ervaringen, meisje”. En reken er maar op dat het een goed verhaal moest zijn!

Als hij had geweten dat het eigenlijk ontzettend eenvoudig is om nog één keer zijn entree tijdens het avondeten te maken, dan had hij dat zeker gedaan. Je kan nu via een website, berichten achterlaten die na jouw overlijden worden verspreid. Er zit een zeer geavanceerd controlesysteem achter zodat de berichten op het juiste moment worden verstuurd.

Mijn pa had dat zéker gedaan. Een laatste bericht achterlaten of een geluidsopname, zelfs een video. Via www.namarie.com kan je dat zelf heel eenvoudig regelen. Ik zie het al helemaal voor me, de familie voor het eerst bij elkaar na zijn voortijdig einde. En dan knalt hij er met zijn verhaal doorheen. “Weet je nog van die keer dat ik zonder benzine stond en…” Alleen al het idee dat hij dit zo graag had gedaan – maar het niet wist – zorgt voor de tranen. We missen je, pa!

De cultuur waarin we steeds vaker en makkelijker over het einde praten, maakt het dus ook mogelijk om nog wat te regelen vóórdat je het niet meer zelf kan. Er komen steeds meer initiatieven en Namárië is er dus een van.
Je kunt op hun website je laatste bericht achterlaten en aangeven aan wie die gestuurd moet worden. Je kan zelfs meerdere berichten aanmaken en die aan verschillende mensen sturen. Dat is natuurlijk reuze handig! Je familie benader je immers anders als vrienden of zelfs zakelijke relaties. Het blijkt dat je zelfs je social media-accounts kan opzeggen. Op het moment dat je er niet meer bent, wordt dat via die website helemaal geregeld. Dat voorkomt dat je Facebook- of Twitteraccount tot in de eeuwigheid over het internet zweeft.

Maar hoe schrijf je nu zo’n bericht? Als je dat niet kan, dan helpen ze je nog mee ook. Maar het is kinderlijk eenvoudig om zelf een bericht te maken. Of je kan een geluidsopname achterlaten. Of méérdere en die toewijzen aan verschillende ontvangers. In mijn visie een schot in de roos!
Er is een ding zeker wat je hiermee bereikt. Je nabestaanden zullen je herinneren zoals je dat zélf wilde. Die laatste grap, dat knipoogje wat je achterlaat. Het is iets wat je kinderen of je vrienden ontzettend zullen waarderen! Mijn vader heeft het helaas niet gedaan. Ik had hem zo graag nog een keer dat verhaal horen vertellen….

Admin
Admin

Posts : 24
Join date : 2016-07-02

https://afterdawn.iftopic.com

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum